Günümüzde YouTuber mesleği ilgi alanlarına yönelik eğlenceli videolar çekip bunları yayınlayarak para kazanmak olarak tanımlansa da geniş kitlelere ulaşabilen iyi bir YouTuber olmak kolay bir durum değil. Çünkü her ünlü YouTuber'ın yolu uzun bir mücadele ile düzenli ve sıkı çalışmaktan geçiyor. YouTuberlar dikkat çekmek ve çevrimiçi bir yaşam kurmak için bu yolculukta birçok zorlukla karşı karşıya kalabiliyor. İnsanların %99'u YouTube'a internetten para kazanma düşüncesiyle katılıyor ancak bu sosyal medya platformunda başarıya ulaşmanın sırrını sabır ve enerji veriyor. YouTube yayıncılarının istedikleri hedefe ulaşmaları için emin adımlarla ilerlemeleri gerekiyor. Bunun için de olmazsa olmaz denebilecek birkaç faktörün göz önünde bulundurulması oldukça önemli. Öncelikle hedef kitleyi belirlemek ve uygun videolar üretmek bu işin temeli olarak öne çıkıyor. Bu tıpkı temeli sağlam atılan, yavaş yavaş yükselen, sağlam ve dayanıklı bir bina inşaa etmeye benziyor. O yüzden bir gecede ünlü ve zengin bir YouTube yayıncısı olmaya çalışmak kariyer basamaklarını çıkmadan yolun başından geri dönmenize neden olabilir.
YouTuber Nasıl Olunur?
YouTuber olmak birçok kişinin hayali olduğu için “YouTuber nasıl olunur” sorusu çok soruluyor. Ancak çoğu kişi nasıl YouTuber olacağından emin olamıyor. YouTuber olmaya karar veren birinin en başta kendisine “İnsanlar neden benim YouTube kanalımı izlesin?”, “İzleyicilere ne sunmam gerekiyor?”, “YouTube’u diğer sosyal medya platformlardan ayıran özellikler nedir?” gibi kendisine sorması gereken birkaç soru bulunuyor. İşin perde arkasında, çok fazla yaratıcılık, motivasyon, tutarlılık ve azim gizli, ancak bunu başarabilenler YouTube'da taht sahibi olabiliyor. Her ne kadar zor bir süreç olsa da imkansız değil ve bunu mümkün kılmak tamamen istikrarlı bir şekilde yılmadan devam etmekten geçiyor. Nasıl başarılı bir YouTuber olunacağına dair kilit noktalara ve temel adımlara aşağıda göz atalım:
- YouTube kanalının kategorisine karar vermek
- YouTube kanalı için içerik fikirleri araştırmak
- Video çekme ve video düzenleme kaynaklarını incelemek
- Bir içerik planı oluşturmak
- Kanal için genel hedefleri ana hatlarıyla belirtmek
- İçerikleri oluşturmaya başlamak
- YouTube kanalını optimize etmek
- İlk videoyu yüklemek ve analiz etmek
Bu adımlar ile YouTube yolculuğuna çıkmış oluyorsunuz ancak yol uzun ve takipçilerin yönlendirmeleri rotanızı oluşturuyor. Bu nedenle istatistiklere dayalı kararlar almak ve yeni kitlelere ulaşmak için diğer rakip kanalları da analiz etmek oldukça önemli.
YouTube’dan Para Kazanma Yöntemleri Nelerdir?
YouTube'a ayda bir milyardan fazla benzersiz kullanıcı üye oluyor ve burada birçok insan yayınladıkları videolar aracılığıyla ciddi anlamda para kazanıyor. YouTube her 1.000 görüntülemede yaklaşık olarak 2 ila 4 dolar arası bir getiri elde etmeye imkan sağlıyor. Böyle söyleyince kulağa az geliyor olabilir ancak her biri 5.000 görüntülenen 100 video üzerinden kabaca bir hesap yapıldığında, 1.000 ile 2.000 dolar gibi bir para kazanmak mümkün hale geliyor. Bunu sağlayabilmek için YouTube'u para kazanma platformu olarak değil, para kazanmayı kolaylaştıran bir araç olarak görmek gerekiyor. İşte YouTube görüntülemelerini paraya dönüştürmenin yolları:
- YouTube İş Ortağı Programına katılmak için gerekli koşulları sağlamak
- Sponsorlu içerikler oluşturarak işbirlikleri yapmak ve dijital ürünler satmak
- YouTube için üretilen video içeriklerinde markaların reklamlarını yayınlamak
- Bağlı kuruluş pazarlamasından yararlanmak için görüşleri en üst düzeye çıkarmak
- Gelir akışlarını çeşitlendirerek YouTube izlenmelerini paraya çevirmek
YouTube İş Ortağı Programına başvurduktan ve kabul edildikten sonra, yüklenen videolar için reklam tercihlerini belirlemeye ve para kazanmayı etkinleştirmeye izin veriliyor, ancak kanaldan para kazanabilmek için 1.000 veya daha fazla aboneye sahip olmanın yanı sıra son 12 ay içinde en az 4.000 saat izlenmeye ulaşmak gerekiyor.
YouTube Yayıncılığı Çeşitleri
Farklı türlerde olan YouTube videoları arasından bazı video türleri diğerlerinden daha fazla izlenme oranına sahip. Bazı konular diğerlerinden daha popüler, bu nedenle YouTube büyüme stratejisi planlarken kanalın türüne karar vermek izlenme oranlarında etkili oluyor. YouTube Creators Academy'ye göre, en popüler YouTube video konularından birkaçı şunları içeriyor:
- Eğlence
- Gıda
- Oyun
- Güzellik ve Moda
- Müzik
- Spor Dalları
- Bilim ve Teknoloji
- Yolculuk
Bunlar, YouTube'da en çok izlenen video türleridir, bu nedenle YouTube kanalını bu türlere göre uyarlamak, organik aboneler kazanmanın anahtarını veriyor.
YouTube Videoları Nasıl Çekilir?
Farklı video stilleri yaratmak herhangi bir kanalın, konuyu ele alan diğer kanallar arasından öne çıkmasına yardımcı olur. Videolar için bir stil oluşturmaya giden en önemli unsurlardan bazıları şunlardır:
Mekan: Dışarıda mı, içeride mi? Ofiste mi mutfakta mı? Videonun çekildiği yer izleyiciye iletilmek istenen stili güçlendirir.
Kostüm: Günlük rahat kıyafetler mi yoksa takım elbise mi? Giysiler izleyicilere ne tür bir video izledikleri hakkında ipucu verir.
Aksesuar: Her video için şart olmasa bile sahne malzemeleri sadece komedi videolarıyla sınırlı değildir. Örneğin, bir yemek kanalı videosunda, oklava veya un torbası gibi aksesuarlar yer alabilir.
Arka plan: Arka plan, tutarlı bir stil belirlemenin önemli bir unsurudur. Bazı içerik üreticileri düz bir arka plan yani duvar veya beyaz sayfa tercih eder. Diğerleri, bir ev ofisi, kayıt stüdyosu veya yatak odası gibi bir "gerçek hayat" arka planı kullanmayı tercih eder.
Müzik: Müzik kullanmak videoyu olduğu yerden çok başka bir noktaya taşıyarak verilmek istenen mesaja vurgu yapabilir. Örneğin Bach'ın bir eseri videoyu esrarengiz bir gizeme dönüştürerek merak uyandırabilir.
Stil oluşturmanın en güzel yanı tamamen YouTube yayıncısının zevklerine kalmış olmasıdır. Eğer bu stiller tutarlı bir şekilde kullanılırsa kanalın zamanla öne çıkmasına yardımcı olarak bir kimlik ve stil duygusu oluşturur.
YouTube Ekipmanları Nelerdir?
YouTube yayıncıları başlangıçta akıllı telefon kameralarıyla içerik üretiyorlardı. Zamanla abone sayılarının artması ile birlikte daha kaliteli içerik üretebilmek için belli ekipmanlara ihtiyaç duymaya başladılar. Elbette ki YouTuber ekipmanları yayıncıların ihtiyaçlarına, ürettikleri içeriklere göre farklılık gösterebiliyor. Ancak ilk videoyu çekmek için bütçe oluştururken en yüksek kaliteli ekipmanlardan ziyade etkili bir şekilde kullanılan ucuz bir kameraya sahip olmak önem kazanıyor. Başlangıçta olması gereken en önemli YouTuber yayıncı ürünleri karşımıza şu şekilde çıkıyor:Kamera: Her ne kadar başlangıçta iyi çeken bir telefon kamerası iş görse de kanal abonesi arttıkça bunu koruyabilmek için süreç devamındaki videoları kaliteli bir kamera ile çekmek gerekiyor. İyi bir kamera satın almadan önce ise kanalın türünü göz önünde bulundurmak gerekiyor. Örneğin, sabit bir mekanda sohbet edilen ya da yemek yapılan video içerikleri için vlog kamerası, gezi videoları için GoPro veya video kamerası, oyun videoları için ise kaliteli bir webcam amaca en iyi şekilde hizmet edebilir.
Tripod: Kameradan sonra ise akla ilk gelen ekipmanlardan bir diğeri tripod oluyor. Işık açısını iyi ayarlamak ve kameranın sallanmasını engelleyerek kaliteli görüntüler çekmek için tripod kullanmak hayat kurtarıcı olabilir. Bu yüzden fiyat olarak uygun ama yarı yolda bırakmayacak sağlam bir tripod doğru tercihtir.
Yaka mikrofonu: Gürültülü ortamlarda video çekmek veya videoda sesin daha net duyulmasını sağlamak için mikrofon da olmazsa olmaz YouTuber ekipmanlarından biridir. Yaka mikrofonu hem küçük boyutu hem de diğer ekipmanlara göre uygun fiyatlı olmasıyla ekonomik bir şekilde video kalitesini yukarıya taşıyabilir.
Led Işık: Video çekilen ortam karanlık ya da yeterli bir şekilde ışık almıyorsa yapay ışıklar sayesinde aydınlık bir ortam sağlanabilir. Böylece videolara profesyonel bir stüdyo ortamı yaratmak için led ışıklar yüksek kaliteli görüntülere bir adım daha yaklaştırabilir.